Ejerforeningen Kalvebodhus
Information
Henvendelse
Ejendommen har ingen vicevært eller gårdmand, så alle henvendelser skal ske til ejendommens telefonsvarer eller til postkassen i porten, Schubertsvej. Herefter vil du blive kontaktet af et bestyrelsesmedlem.
Bestyrelseslokalet
Schubertsvej 6, kld
Telefon: 42 44 44 31
mail: kontakt@kalvebodhus.dk
Ved hastesager kan der rettes direkte henvendelse til en fra bestyrelsen.
Gårdrenoveringsprojektet
i 2018 har beboerne i foreningen godkendt at starte et projekt, hvor kommunen og staten financierer en renovering af gården. Formålet er at gøre gården grønnere, håndtere regnvand bedre og øge biodiversiteten.
Der vil blive udarbejdet et forslag til hvordan gården skal renoveres. Forslaget baseres på input fra beboerne og kommer ud til afstemning via e-boks før renoveringen kan gå igang. Hele processen forventes at tage 2-3 år.
Læs mere om processen her: https://www.kk.dk/gaardhaver
Der er dannet en følgegruppe for projektet.
Gruppen kan kontaktes på mail: gaardgruppen@kalvebodhus.dk
Vi har mulighed for at sortere det meste affald til genbrug i ejendommen.
I kan finde placeringen af de forskellige affalds og genbrugskontainere i vores folder med kort over gården. Der er også sat skilte op i skurene, så man kan se hvilke typer affald der hører til i de forskellige skure og kontainere.
I kan læse mere om hvordan man sorterer affaldstyperne korrekt på kommunens hjemmeisde her.
Bioaffald skal altid afleveres i de biologsk nedbrydelige poser som kommunen udleverer gratis. Nye poser kan bestilles på kommunens hjemmeside her, så bliver de leveret i postkassen.
Nærmeste flaskekontainer står på Wagnersvej overfor nr. 8
Farligt affald skal afleveres i miljøskabet eller på genbrugspladsen.
Nærmeste genbrugsplads ligger på Bådehavnsgade 50, 2450 København SV
Lukning af vandet i ejendommen
Hvis du skal have lavet VVS arbejde i din lejlighed, og har brug for at lukke for vandet, skal du se under håndværkere.
Kalvebodhus har i 2017 fået ny energimærkerapport som gælder frem til januar 2027
Ved læsning af rapporten skal man være opmærksom på at foreningen dækker to matrikler, som har hver deres energimærke.
Den første matrikel dækker Beethovensvej 7-13, Mozartsvej 7-9 og Schubertsvej 8-12
Den anden matrikel dækker Beethovensvej 1-5, Wagnersvej 6-8 og Schubertsvej 2-6
Ændring af navne på postkasser og dørtelefoner
Hvis I ønsker navneskilte på postkasser og dørtelefoner ændret, skal I henvende jer til bestyrelsen på kontakt@kalvebodhus.dk. Vi anbefaler at man gør dette frem for at klistre noget hjemmelavet udenpå de eksisterende skilte.
I skal oplyse både hvilken lejlighed det drejer sig om, og hvad I ønsker der skal stå på skiltene. Vær opmærksom på at dørtelefon-skiltene har ret begrænset plads.
Leje af festlokalet
Ejendommen har et festlokale, som ligger i kælderen på Beethovensvej 5. Dette lokale kan man leje, hvis man er beboere i ejendommen. Se priser og betingelser her
Leje af borde og stole
Foreningen har indkøbt sammenklappelige borde og stole til brug ved f.eks. spisning på festpladsen / boldbanen. Disse kan lejes (pris: 50 kr. for et bord og 6 stole) ved henvendelse til bestyrelsen på kontakt@kalvebodhus.dk
Fællesarbejde
Der bliver i ejerforeningen holdt fællesarbejde to gange om året, forår og efterår. Det foregår altid en søndag, hvor beboerne mødes i gården kl. 11 og fordeler de arbejdsopgaver der er. Efter arbejdet er der fællesspisning for de fremmødte. Se ny dato under nyheder
Lån af haveredskaber
Foreningen har nogle haveredskaber som kan lånes af beboerne – blandt andet elektriske hækkeklippere. Henvend jer til bestyrelsen (kontakt@kalvebodhus.dk)
Gerneralforsamling
Der afholdes generalforsamling 1 gang om året inden 1. juni. Se under fanebladet generalforsamling. Se i øvrigt vedtægter for nærmere information.
Dørenes funktion
Hold nøglebrikken op foran skinnen, den grønne lampe vil lyse samtidig med et svagt klik, og håndtaget kan trykkes ned og døren er åben.
Lyser den røde lampe konstant ved forsøg, er nøglebriken ikke godkendt til denne dør.
Blinker lamperne grøn og rød inden den lyser grøn med svagt klik, er låsen ved at løbe tør for strøm, og bestyrelsen bør underrettes hurtigst muligt, da næste step er at døren ikke kan åbne uden brug af håndterminal, som kun bestyrelsen ligger inde med.
Udskiftning af toilet
ved udskiftning af toilet til et vandbesparende toilet, giver bestyrelsen et tilskud på 500,- ved fremvisning af kvittering
Udskiftning af vinduer og altandøre
ved udskiftning af af vinduer og altandøre skal ejeren sørge for at de nye vinduer/døre følger foreningens retningslinjer
Misfarvning og kondens i karnap og ved altandør
Der kan forekomme misfarvning og kondens, primært i hjørnet over karnapvinduer og altandøren. Dette skyldes en kuldebro i konstruktionen, og kan forebygges ved jævnlig udluftning. Se rapport fra 2017 med gode råd.
Se også ny rapport fra undersøgelser i 2021.
Der arbejdes videre med anbefalingerne fra seneste rapport.
Motioner dine termostater
Varmeanlægget bliver tændt igen omkring 1. oktober. Hvis du har problemer med, at dine radiatorer ikke bliver varme, kan du prøve at 'motionere' dine termostater. Se evt. denne video om, hvordan du gør.
Hvis der er problemer med din nøglebrik, kan du prøve at få den opdateret ved porten mod Schubertsvej. På muren inde i porten, indenfor døren, sidder en brik-læser. Hold brikken på brik-læseren, til den siger klik, og den grønne lampe tænder. Så er din nøgle opdateret. Hvis det ikke hjælper, så se her.
Det er vigtigt at alle er med til at holde portene lukket, så ikke hvem som helst kan komme ind i gården. Lad være med at sætte noget i klemme i porten, for så brænder den motor, der åbner porten i stykker.